søndag den 6. januar 2013

Blød og syrlig

-er hvad min hjemmestrikkede sofapude er.

Min yndlingsfarve af dem alle er hidsig og syrlig limegrøn. Det har det været i mange år efterhånden. I nogle perioder nedtoner jeg farven, andre gange får den lov til at folde sig ud. Farven går igen i min garderobe og i min bolig. For den er altså bare smuk og sprød.

Jeg har strikket mig et sofapudebetræk i en syrlig limegrøn der matcher min uldplaid, der bor fast på sofaens armlæn, perfekt i farven. Jeg har ventet på, at falde over det helt rigtige garn i den helt rigtige farve længe. -og søreme om ikke jeg faldt over det i min lokale SuperBest på bud til blot ti danske gode kroner pr. nøgle. Garnet er en lækker blanding af uld og alpaka.

Puden forfra

Puden bagfra
Mønstret er lige ud af landevejen. Slå masker op så det færdige strik måler 50 cm. i bredden og så bare derudaf med snoninger. Jeg har strikket en lang rektangel som jeg har foldet om puden og syet sammen til sidst. Puden er lukket med knapper, så betrækket kan tages af og vaskes.

Sofa og pude klar til indtagelse
Jeg vil ønske os allesammen en skøn søndag!
Min bliver tilbragt i sofaen med benene oppe, varm the på kanden, god film i flimmerkassen og strikketøjet indenfor rækkevidde :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar